péntek, 15 december 2017

 

 

 

Kedves vásárlóink!

Webáruházunk új címre költözött!

Új címünk:

 

VEGAN FOOD MARKET

by BiOrganik

 

 

http://veganfoodmarket.hu

A természet ajándékai - a Szilva  - A Kárpát-medence termőföldje és mérsékelt időjárása bőséggel ad számunkra friss gyümölcsöt és zöldséget. Országunkban számos fajtája megterem az egészségünk szempontjából nélkülözhetetlen ízletes és vitamindús természeti csodáknak. Egyik legfontosabb képviselőjük, kedvelt csonthéjas gyümölcsünk, a zamatos szilva. Gondolta volna, hogy itthon minden negyedik gyümölcsfa, szilvafa? Lehet lila vagy kék, pirosas és sárgás, hosszúkás vagy gömbölyű, összesen kétezer fajtájáról tudunk. Egy fa júliustól októberig akár 50kg-nyi gyümölcsöt is ad, ami tetemes mennyiségnek mondható.

A szilvákról általános elmondható, hogy cukortartalmuk magas, bár 85%-ban víz alkotja. A-vitamint, béta-karotint,  B1- és B2-, illetve egyéb B-vitamint(niacin, B6, pantoténsav),és még C-vitamint is tartalmaz. Kálium, kálcium, foszfor, magnézium, és cink forrás. Találunk benne flavonoidokat, polyphenolic antioxidánsokat is, mint a lutein, és a zeaxanthinul cryptoxanthinul. Ezek az összetevők segítenek a szabad gyökök elleni harcban. A szilva mesés összetevőinek köszönhetően javítja az immunrendszeri ellenálló-képességet, véd a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel szemben. Akkor is segítségül hívhatjuk, ha emésztési problémákkal, székrekedéssel küzdünk. Kiemelkedő rosttartalmának hála alaposan megmozgatja a beleket. A szilvalekvár az egyik legjobb ellenszere a székrekedésnek. Különösen az aszalt szilvának nagy a rosttartalma.

Szilvából szirupot is előállítanak, mely ma még ritkaságnak számít, de hazánkban is megtalálható. Egyes megközelítések szerint a növényi szirupok, ezek közül is a gyümölcsszirupok az emberi szervezet számára a legkedvezőbb édesítőszerek. Felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt ízletes cukor helyettesítőül szolgálhat.

Tippek szilvafogyasztáshoz:

Amellett, hogy a szilva isteni finom nyersen, főzhetünk belőle kompótot. Fahéjjal, vaníliával ízesítsük és adhatunk hozzá édesítőszerként stílusosan szilvaszirupot. Sokak kedvencét a szilvás gombócot is elkészíthetjük. Ehhez nyers és aszalt szilvát, szilvalekvárt is használhatunk. Tehetjük süteményekbe, rétesbe, pitébe.

Készíthetünk sült szilvát. Ehhez kimagozott felezett szilvát használjunk. Fektessük őket tűzállótálba, amit előzőleg kenjünk ki bio margarinnal. A gyümölcsöket ezután öntsük le citrommal, fahéjjal és nádcukorral ízesített szójakrémmel, amibe keverjünk egy csapott evőkanálnyi keményítőt. Süssük 20percen át 200 fokon. Ha aszalva, vagy lekvárként nagyobb mennyiséget fogyasztunk, akkor számoljunk hashajtó tulajdonságaival is! Nyersen ne keverjük egyéb gyümölcsökkel, mert összeerjednek az emésztőrendszerben és alkoholt képeznek. Ezért vegyes gyümölcssaláták fogyasztását nem ajánljuk! Nyers gyümölcs evés előtt és után félórával ne együnk mást. Főétkezésnél a gyümölcs sose desszertként, mindig előételként szolgáljon. Kivétel ez alól a gyümölcsök főzött vagy sütött verziója pl: torták, sütemények.

Miért éppen szirup?

Az utóbbi években a magyarországi piacra is betörtek a különféle juhar szirupok, amiket nem túlzás „Kanada kincseként” emlegetni, emellett népszerű lett az agávé szirup is. Ma már mi is bátran önthetjük a palacsintánkra, vagy használhatjuk egyéb édességhez, gabona alapú süteményekhez. Gyümölcsökből is készülnek szirupok, mint például az alma szirup, füge szirup, datolya szirup, de létezik árpa, tönkölybúza, rizs, és kukorica-maláta szirup is.

A juhar szirup édes és finom, de nagyon sok pozitív hatással is bír.

Ez a természetes, növényi édesítő bővelkedik ásványi anyagokban, vitaminokban és aminosavakban. Kálcium, kálium és magnézium forrás. Tartalmaz P-vitamint, B2 vitamint (riboflavin), B5 vitamint (pantoténsav), folsavat , B6 vitamint (piridoxin), Biotint és A-vitamint is. Miért fontos ez?

A B2 vitamin a zsír és a fehérje lebontásához szükséges. Fontos szerepet tölt be a szöveti légzésben és a méregtelenítésben. A pantoténsav és a biotin az anyagcserében játszik szerepet. A folsav elengedhetetlen a vörösvértest képzéshez. A B6 vitamin az izom és más szövetek felépítéséhez szükséges fehérjék képzésében és lebontásában, illetve enzimek előállításában nélkülözhetetlen. Szerepet játszik az egészséges bőr, az idegrendszer egészséges működése és a fertőzések leküzdéséhez szükséges antitestek termelésében.

A P-vitamin erősíti a hajszálereket, lassítja az öregedési folyamatokat és elősegíti az agyműködést. Az A vitamin az egészséges bőr vitaminja és fontos szerepet játszik a szervezet immunválaszában is, elősegítve a baktériumok, vírusok és élősködők okozta fertőzések leküzdését. A kálciumról jól tudjuk, hogy rendkívül fontos a csontoknak, a magnézium az izmoknak és idegeknek. A kálium pedig többek között részt vesz a szervezet folyadékháztartásának szabályozásában.

Weboldalunkon több szirup részletes leírását olvashatja a kedves látogató, webáruházunkban pedig megvásárolhatja a termékeket!

 

Dr. Jakab Tibor belgyógyász szakorvos, természetgyógyász véleményét kérdeztük...


- Hippokratész azt írta, hogy a „halál a belekben lakozik”. Első olvasatra meglepő nézet, mert az ember inkább azt gondolná, hogy a szív, a tüdő, vagy éppen az agy betegségei sokkalta veszedelmesebbek, mint a bélműködés zavarai.

 

A máig nagy tiszteletnek örvendő görög orvos azonban mégis elsősorban a belek egészségének fontosságát hangsúlyozta! Gondoljuk át alaposan ezt a véleményt, és rájövünk arra, hogy komoly igazságtartalma lehet. Ha az ember bélműködése ugyanis nem megfelelő, a tápanyagok, vitaminok, nyomelemek nem szívódnak fel, nem kerülnek a szervezetbe, különféle hiányállapotokat okozva.

 

A táplálék a felszívódás lehetőségének hiányában a belekben pangva egyszerűen elrohad, kedvező feltételeket szolgálva a kóros gombák, baktériumok elszaporodásához. Mindezeknek hiánytünetek, kisebb-nagyobb pangások, enyhébb mérgezettségi állapotok, hasi feszülések és görcsök, következményes keringési zavarok, székletzavarok, lesznek a következményei...